به وب سایت شرکت کاغذ سنگی نو ظهور شاهرود خوش آمدید.​

به وب سایت شرکت کاغذ سنگی نو ظهور شاهرود خوش آمدید.​

به وب سایت شرکت کاغذ سنگی نو ظهور شاهرود خوش آمدید.

لیبل کاغذ سنگی چیست؟

لیبل کاغذ سنگی چیست؟

لیبل کاغذ سنگی چیست؟

لیبل کاغذ سنگی همانطور که از نامش برمی‌آید،‌ نوعی برچسب است که از جنس کاغذ سنگی تهیه می‌شود. این نوع کاغذ، پدیده جدیدی است که بسیاری از مردم نمی‌شناسند و با کاربردها، مزایا و معایب آن آشنا نیستند. مواردی که در صورت آگاهی از آنها، بی شک استفاده‌های مفید و کاربردی به‌مراتب بیشتری از آن صورت خواهد گرفت.

لیبل کاغذ سنگی: مفید، کاربردی، ارزان!

کاغذ سنگی را می‌توان پدیده جالبی در صنعت تولید کاغذ دانست. استفاده از این نوع کاغذ که به‌راحتی در طبیعت جذب و منحل می‌شود دارای فواید زیادی است. از طرفی هزینه تولید آن نیز نسبت به کاغذ معمولی کمتر بوده و تولید و چاپ آن با شرایط بهتری انجام می‌شود.

محصولات تولید شده با کاغذ سنگی 105

۷ مزیت کاربردی و زیست محیطی لیبل کاغذ سنگی!

۱- سهولت در چاپ:

در حالی که چاپ لیبل‌های ساخته شده از PVC برای تولید نیاز به مراقبت‌های زیادی دارند، در این نوع لیبل، حروف و کلمات به راحتی چاپ شده و حواشی زیادی ندارد. هزینه چاپ نیز در آن بسیار کمتر بوده و با مرکب‌های معمولی نیز قابل انجام است. عدم نیاز به زینک و مرکب مخصوص، کار چاپ آن را آسان و هموار نموده است.

۲- حفاظت از محیط زیست:

لیبل کاغذ سنگی به‌راحتی جذب محیط شده و در طبیعت باقی نمی‌ماند. موضوعی که با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی و خطری که در حال حاضر طبیعت را تهدید می‌کند، بسیار ارزشمند است. این نوع لیبل برای مدت زیادی در طبیعت باقی نمی ماند و از آنجا که خود دارای منشا طبیعی است، به راحتی دوباره به طبیعت بازمی‌گردد.

۳- پیشگیری از قطع درختان:

تولید کاغذ طی سال‌ها هزینه زیادی برای درختان به همراه داشته است. همه ساله منابع کاغذ به قیمت قطع تعداد زیادی از درختان تامین می‌شود. در حالی که متاسفانه بخش زیادی از این کاغذ نیز در عمل مصرف نشده و هدر می‌رود. زیانی که از این جهت متوجه طبیعت و سلامتی ریه‌های زمین می‌شود، به مراتب بیش از ضرر اقتصادی است که بابت هدر رفتن منابع کاغذ تحمل می‌کنیم! با تولید و کاربرد لیبل کاغذ سنگی، ضمن پیشگیری از این ضرر و زیان، کمک قابل توجه ای به حفظ طبیعت سبز می‌شود.

محصولات تولید شده با کاغذ سنگی 106

۴- تنوع بالا:

یکی از مزایای کاربردی لیبل کاغذ سنگی تنوع مدل‌ها و موارد قابل استفاده از این نوع لیبل است. این تنوع فرصت کافی برای استفاده از آن را در شرایط گوناگون پدید آورده است. در بخشی از این مطلب به این تنوع نیز پرداخته و انواع این لیبل معرفی می‌شود.

۵- خواص عایق طبیعی:

یکی از مشکلاتی که در لیبل‌های تولید شده با کاغذ معمولی و انواع کلاسیک وجود داشت، موضوع جذب رطوبت و آسیبی بود که به نوشته‌های لیبل از این جهت وارد می‌شد. مشکلات مشابه با جذب چربی و آسیب توسط حشرات نیز در این موارد وجود داشت.

به همین منظور کاربرد ماده ضد آب PVC در انواع جدیدتر مرسوم شد. در این مورد نیز عدم جذب این ماده و بقای طولانی مدت آن در طبیعت مشکلات جدیدی پدید آورد. در لیبل کاغذ سنگی کلیه این مشکلات منتفی است. این ماده به شکل طبیعی دارای خواص ضد آب بوده و در برابر جذب رطوبت کاملا مقاوم است. این مزیت کار چاپ بر روی آن را آسان می‌کند. ضمن اینکه نگهداری و ماندگاری متون بر روی آن را نیز به‌راحتی امکان‌پذیر می‌نماید.

۶- مقاوم در برابر پارگی:

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این نوع لیبل، مقاومت بالای آن در برابر پارگی است. مشکلی که در بسیاری از نمونه‌های قدیمی دردسرساز بوده و حتی به قیمت از دست رفتن برچسب‌ها تمام می‌شد.

۷- عدم نیاز به پشتیبانی پس از چاپ:

یکی از مشکلات معمول در چاپ بر روی کاغذهای گلاسه و پی‌وی‌سی، دردسرهای مربوط به زمان مورد نیاز برای خشک شدن مرکب است. نیاز به فضای کافی و نیروی کار جهت نگهداری و پهن کردن این لیبل‌ها تا خشک شده نهایی یکی از همین موارد است. موردی که با صرف زمان و هزینه همراه بوده و علاوه بر بالا بردن مخارج چاپ، نیازمند فضای کافی نیز هست!

در چاپ لیبل از نوع کاغذ سنگی، خشک شدن مرکب آنی بوده و نیازی به صرف زمان و مکانی برای پهن کردن ندارد. بنابراین هزینه جانبی نداشته و از نظر زمان نیز کاملا آسان و مقرون به‌صرفه است.

محصولات تولید شده با کاغذ سنگی 107

با انواع لیبل کاغذ سنگی بیشتر آشنا شویم!

این نوع لیبل مدرن، در ۳ نوع مختلف تولید می‌شود. تنوعی که کاربرد آن را در صنایع گوناگون امکان‌پذیر نموده است.

۱- لیبل پشت چسب دار یا برچسب:

این نوع اغلب در بطری‌های نوشیدنی مورد استفاده است. جنس خاص و مقاومت آن در برابر جذب رطوبت و پارگی، کار حمل بطری‌هایی با این نوع لیبل و انتقال آنها به یخچال یا انبار را آسان و بدون آسیب نموده است. از لیبل کاغذ سنگ در بسته‌بندی سبزیجات، مواد غذایی، لبنیات و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده مفیدی می‌شود.

۲- لیبل رولی:

این نوع لیبل کاغذ سنگی با قیمت بسیار پایین تهیه می‌شود و در صنایع گوناگون قابل استفاده است. مزایای مشابه، لیبل پشت چسب دار باعث اقبال بالایی به این نوع لیبل کاغذ سنگی شده است.

۳- لیبل تحریری:

در این نوع قابلیت نوشتن با انواع لوازم نگارش وجود داشته و مقاومت بالایی نیز در برابر پاک شدن توسط رطوبت و آب را داراست.

سخن پایانی

لیبل کاغذ سنگی و کاربردهای مفید و فراوان آن فرصت تازه‌ای برای استفاده بهینه از این صنعت در عین محافظت از محیط زیست است. موقعیتی برد برد، که در آن برخلاف روش‌های منسوخ و قدیمی، بدون از بین بردن درختان به‌واسطه مصرف کاغذ و صرف منابع آب، از مزیت‌های کاربرد لیبل در صنایع گوناگون بهره می‌بریم. چاپ آسان و ارزان بر روی این نوع کاغذ، تهیه لیبل در تنوع مدل بالا امکان‌پذیر نموده است. به این ترتیب با استفاده از این نوع برچسب می‌توان اقتصادی، باصرفه و در عین حال دوستدار محیط زیست ایجاد نمود. برای اطلاع از قیمت کاغذ سنگی میتوانید با کارشناسان نوظهور شاهرود در تماس باشید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی برایتان پیش آمده ؟ از ما بپرسید.
×